Uskumused ja käitumine

05/06/2020

Aprilli lõpus toimus esmakordselt kolmepäevane online koolitus The Quantum Shift Experience, mida viis läbi eestlaste üks suur lemmik Eric Edmeades. Toome sinuni mõtted koolituse kolmandalt päevalt.

Esimese päeva kokkuvõtet loe SIIT. Ja teise oma SIIT.

Koolituse kolmandal päeval olid fookuses kõige väiksemad elementaarosakesed, mis meie käitumist enim mõjutavad. Nendeks on soovid, uskumused, väärtused, tähendused, reeglid ja vajadused. Kui nendega tegeleda, hakkavad ka tulemused tulema. 

Arutluse all oli selline termin nagu superconsciousness – seisund, milles käitud kooskõlas oma soovidega ning see ei nõua väga palju tahtejõudu. Keha teeb seda, mida mõistus tahab, ning ei võta ise juhtimist üle.

EMOTSIOONID – MEIE NATURAALNE GPS

Emotsioonid on tagasiside meie käitumisele ehk tagajärg. Kui sa käitud teatud moel ja saad emotsionaalse laengu, ongi see tagasiside sinu südametunnistuselt: kas see käitumine oli õige või mitte. Emotsioonid on sina ise suhtlemas iseendaga – need on justkui õpetajad. Emotsioonid arenesid evolutsiooni käigus välja selleks, et võimaldada meil paremini ellu jääda, kuid see kõik toimus hoopis teistsuguses elukeskkonnas tänasega võrreldes.

Eric Edmeades nimetab seda evolutsiooni tühimikuks – me pole oma emotsionaalses arengus veel praegusele ühiskonnakorraldusele järele jõudnud ning ei suuda sellega kõige paremal moel toime tulla. Meie emotsioonid on algselt arenenud välja kiskjate kartmiseks, kuid tänapäeval reageerime ka väikestele probleemidele, justkui oleks meie elu ohus, ning võimendame oma emotsioone üle. Siit järeldus – ära lase emotsioonidel enda elu juhtida. Kasuta neid hoopis õppetunnina ning nii juhid sina ise oma elu.

HARJUMUSED

95% ajast juhib meid alateadvus, sest teadvelolek kulutab tohutult energiat ja väsitab. Selle kaitseks on meil välja arenenud harjumused, et teha suurem osa tegevusi automaatselt ning vähendada energiakulu. Harjumused on selleks, et meid elus hoida.

Et teha rohkem selliseid tegevusi, mis meile pikas plaanis kasulikud on, peame enda jaoks need tegevused automaatseks treenima ning harjumuseks muutma. Harjumusi luuakse meie enda keha keemilise sõltuvusega ning aju neuroloogiliste sidemetega.

Kui sa tahad harjumust luua, siis pead uut neuroloogilist rada järjepidevalt sisse tallama, kuni see automaatseks muutub. Uue harjumuse loomine on alguses väga raske ja nõuab suurt eneseületust, aga kui harjumus on juba sisse jäänud, kulub selle teostamiseks ülivähe tahtejõudu ja lisaenergiat.

Et saada oma seniste harjumuste mõjust rohkem teadlikuks, on hea endalt küsida: “Kuhu see praegune harjumus mind suures plaanis viib? Kas see harjumus on minu tõelise olemusega kooskõlas?”

UUE SOOVITUD HARJUMUSE LOOMINE:

  1. Küsi endalt, millist uut harjumust sa omandada sooviksid.
  2. Miks sa seda uut harjumust tahad? Leia oma emotsionaalne “Miks?”, sest selle teadmine annab koguni 80% tulemustest.
  3. Kui sa teed midagi 21 päeva järjest, siis muudab see neuroühendusi ning käitumine kujuneb harjumuspäraseks. Alguses nõuab see palju tahtejõudu. Et selle tegemine oleks lihtsam, pane endale telefoni abistavad meeldetuletused.
  4. Loo plaan alustamiseks ning alusta väga väikeste sammudega!
  5. Mõõda oma edusamme ning tähista ja premeeri ennast iga kord, kui sa seda kasulikku käitumist teed!

USKUMUSED

Uskumused söövad tõendusmaterjali ning hakkavad mõjutama seda, mida sa näed. Uskumused loovad sinu reaalsuse. Kui sa ei usu, siis sa lihtsalt ei näe tõendusmaterjali. Siis sa ei näe asju sellisena, nagu nad on. Hakka uskuma ning seejärel hakkad ka tõendusmaterjali nägema!
Selleks, et mõne uue asjaga pihta hakata, ei pea sa sellesse veel kohe 100% uskuma. Piisab kasvõi 1%. Tegutsemisel usk suureneb ning hakkad leidma rohkem märke, et see on võimalik.

Uskumuste tüübid:

  1. Uskumused identiteedi kohta. ”Mina olen…”
  2. Uskumused elu kohta. ”Elu on…”
  3. Väärtused
  4. Tähendused – tähenduste muutmises peitub enesearengu kõige suurem võti!
  5. Reeglid: kui see juhtub, siis see tähendab seda…

HARJUTUS:

  1. Milline uskumus on sind seni tagasi hoidnud?
  2. Mis on selle uskumuse vastand?
  3. Otsi uskumust, mis aitab sul eelmist lahendada ja ümber pöörata.
  4. Otsi tõestusmaterjali selle uue uskumuse kohta

Otsi inimesi, kes sinu soovitud tegevust juba teevad, ja küsi neilt nõu.

Pea meeles – uskumused on vaid kaitsereaktsioon haigetsaamise eest!

TÄHENDUSED

Kui suudad anda olukordadele uue tähenduse, suudad sa oma minevikku tervendada ja puhastada.

Kõigel siin elus on ainult selline tähendus, millise me sellele anname.

Autor: Argo Luigas

 

The Quantum Shift Experience 3-päevane koolitus toimub sügisel - vaata siit