Kümnekordista oma potentsiaalsete klientide arvu ilma, et su töötundide arv kasvaks

18/08/2016

Kas teadsid, et ükskõik, mida sa plaanid müüa – kogu turust 3% on valmis seda toodet või teenust kohe ostma? Lisaks on 7% sellised, kes plaanivad seda varsti teha. Keeruliseks teeb asja aga see, et ka sinu konkurendid müüvad sellele samale 3-le protsendile ja turundavad oma toodet või teenust neile, kes peagi seda vajavad. See kokku moodustab aga ainult 10% kogu turust.

photo-1467664631004-58beab1ece0d

 

Ükshaaval ei jõuagi kõigiga turul tegeleda, kuid on olemas viise, kuidas jõuda ka ülejäänud 90%-ni. Need on inimesed, kes ei tea sinu tootest või teenusest midagi (30%), kes ei ole huvitatud sinu tootest või teenusest (30%) või need, kes on sinu toote või teenuse täielikud vastased (30%). Kõige suuremat kasu lõikad, kui suudad enda klientideks meelitada selle viimase grupi.

Selleks, et jõuda märkimisväärselt suurema arvu (30-40%) potentsiaalsete klientideni, pead sa väga täpselt selgeks tegema, mis on sinu ideaalse sihtgrupi valupunkt. Ehk mis on laiem probleem, mis sinu klientidele ja potentsiaalsetele klientidele muret teeb ja mida Sinu toode või teenus aitab lahendada. Kui probleem on teada, saad sa selle lahendamise oma turunduses väga oskuslikult siduda kliendi harimisega ja veel parem kui teed seda läbi emotsionaalse loo, kus ainus lahendus või üks lahendustest on sinu toode/teenus. Miks lugu jutustada? Sest väga paljud inimesed ei tea, milliseid häid lahendusi nende probleemile on ja läbi hea loo rääkimise seod sa kliendid endaga emotsionaalselt. Nad saavad sinuga samastuda, tundes ära probleemi ja mõeldes – jah, mul on ka sama mure. Tuues oma loos probleemi selgelt välja, saad sa edasi liikuda lahenduseni, mis sind või teisi inimesi on aidanud. Lugu ei tundu inimestele pealesurutud müügina. Lugu jääb meelde. Kui sa oled oma loo hästi jutustanud, oled võitnud kliendi südame.

Efektiivseim viis oma lugu võimalikult isikupäraselt suurele hulgale inimestele edasi anda on rääkida seda laval. Laval on hea omadus tekitada kõnelejast autoriteet. Oskusliku lugude rääkimisega on sul võimalik saavutada “lavaefekt”, mille tulemusel inimesed sind usaldama ja oma ala spetsialistiks pidama hakkavad ning sinult osta tahavad.

Lavaefektiga on sul võimalus erineda konkurentidest ja kümnekordistada oma klientide arvu ilma, et peaksid suurendama töötundide arvu.  Lisaks jätad endast autoriteedi mulje, kuid seda ainult juhul, kui oled laval enesekindel.

Kui sul tekib võimalus astuda korraga 100 või 100 000 oma potentsiaalse kliendi ette, kas oled täna valmis selle pakkumise vastu võtma ja seda efektiivselt ära kasutama?

Inimesi tõmbavad suured kõnelejad. Neid tahetakse järgida, nendega aega veeta ja äri teha. Järgnevalt tutvustame viit viisi, kuidas edukat esitlust koostada, esineda ja saavutada lavaefekt.

VIIS õpetust, kuidas teha edukat esitlust

  • Tea, mis on sinu eesmärk

Üks kõige võimsamaid viise, kuidas arendada ja näidata esitluse ajal tugevat enesekindlust, on esitluse eesmärgi väga selge mõistmine.

Kui kõneleja saabub sündmusele väga selgete eesmärkide ja plaaniga, kuidas neid saavutada, õhkub temast enesekindlust.

Mida selgemad on sulle su eesmärgid, seda vähem närvi ja “liblikaid” sul kõhus on. Teades oma eesmärke ja nende täitmise plaani, saadad väga tugeva signaali publikule, ürituse korraldajale ja iseendale.

  • Ole ettevalmistunud

Kõne ettevalmistamine on vaid üks osa sinu ideaalsest esitlusest. Mida sa veel esitluse jaoks vajad?

Kas sa kasutad slaide? Kas sa vajad pabertahvlit? Milliseid markereid sa soovid kasutada? Kas pabertahvlil on piisavalt paberit? Kas sa vajad veel teisigi vahendeid? Kas sulle meeldib, kui sul on vesi laval käeulatuses vahepeal joomiseks? Ilma mullita või gaseeritud vesi?

Esitluse päeval tule alati varem kohale. Tutvu korraldajate ja meeskonnaga. Kontrolli, et presentatsioon toimiks ilma takistusteta. Katseta heli, proovi lava. Muuda see keskkond endale mugavaks. Kindlusta, et kõik on sujuvaks esitluseks valmis.

  • Harjuta ja siis harjuta veel

Oled sa tähele pannud, et lugude rääkimine muutub ajas lihtsamaks? Iga kord, kui sa harjutad oma kõnet, eriti elava publiku ees, muutub see aina paremaks. Sa leiad efektiivsemaid viise oma teadmiste jagamiseks. Sa parandad ajastust. Su naljad muutuvad naljakamaks.

Harjuta oma kõnet igal võimalusel. Tee seda kodus peegli ees, autos, inimeste ees –  nii tihti, kui saad. Mida rohkem harjutad, seda paremaks see muutub ja seda tugevama lavaefekti sa lood.

  • Emotsioonid tekitavad mälestusi

Suurepärased kõnelejad viivad oma publiku piltlikult öeldes emotsioonide karussellile. Emotsioonid on liim, mis muudab kogemused meeldejäävaks. Vahet ei ole, kas sa kõneled selleks, et müüa, motiveerida, inspireerida, harida või veenda… Emotsioonid hoiavad publiku kaasahaaratuna ning muudavad sinu ja su presentatsiooni meeldejäävaks.  

Hääletoon

Tugevama emotsiooni loomiseks kasuta erinevaid hääletoone ja -tugevust. Kui sa räägid millestki tõsisest, kasuta tugevat ühtlast tooni. Kui sa räägid millestki põnevast, mõju põnevalt.  Hääletoon ütleb tihti sinu kõne kohta rohkem kui sõnad.

Rütm ja pausid

Esitlejad kardavad tihti vaikust. Nad ei taha teha pause. Samas on oskuslik rütmi ja pauside kasutamine kõnes emotsioonide loomisel kriitilise tähtsusega. See muudab su kõne huvitavaks ja meeldejäävaks. Anna publikule võimalus sinu mõttele järele jõuda. Tee paus pärast nalja rääkimist ja anna publikule aega naermiseks.

Lood müüvad

Erinevad lood õpetavad, pakuvad meelelahutust, müüvad. Lasteaia sündmustest kuni reklaamideni – lugusid kasutatakse selleks, et muuta seda, kuidas inimesed mõtlevad. Hästi ülesehitatud, lõbus, hariv ja emotsionaalselt kaasahaarav lugu aitab sul publikut mõjutada. Saad mõjuda atraktiivselt, tekitada usaldusväärsust ja austust ning suunata seda, mis mulje sinu esitlus neile jätab, milliste emotsioonidega nad lahkuvad.

Publik mäletab kõnelejat, kes pani neid midagi tundma.

  • Kasuta oma keha

Nii nagu sinu hääletoon, suhtleb ka sinu keha publikuga ilma sõnadeta. See, kuidas sa kasutad oma keha, saadab publikule väga tugeva sõnumi. Pane see enda kasuks tööle.

Üks võimsamaid viise sõnumi edasi andmiseks on kasutada oma keha. Liigu laval ringi, kasuta erinevaid näoilmeid ning väljendusrikkaid žeste.

Kuidas suhtud sina kõnelejatesse, kes lihtsalt paigal seisavad? Suu liigub ja sõnad kostuvad, aga keha ei tule kaasa. Liikumine loob emotsiooni!

Kas sa oled valmis looma lavaefekti? Suudad sa astuda 10 või 1 000 oma potentsiaalse kliendi ette ja esineda suurepäraselt, selliselt,  et eesmärgid on saavutatud ja enam? Kuidas luua lavaefekti?

SIIT leiad tasuta 3-osalise videoseeria, millest saad veel rohkem väärt nõuandeid oma esinemisoskuse arendamiseks ja ühtlasi ensekindluse tõstmiseks. 

Autor: Liina Rukki

LAE ALLA TASUTA 3 OSALINE VIDEOSEERIA: MAAILMATASEMEL AVALIKU ESINEMISE PÕHITÕED