Kuidas kasutada hirmu enne, kui see sind kasutab

16/04/2016

Hirm läbi kukkuda, hirm tagasilükatud saada, hirm ebapiisav olla – hirm on levinud element, mis jookseb läbi kõigi meie elude. Ja kui me ise laseme, siis võib see hoida meid kinni mugavuse ning etteaimatavuse kütkeis. Kuid on ka viis, kuidas hirm saab väärtuslikku eesmärki teenida, aidates meil murda läbi takistustest, mis seisavad meie unistuste elu tee peal ees. Just nii – hirmust võib kujuneda ülim motivaator.fear-617132_1920

Kui su peas ei eksisteeri muud valikut peale õnnestumise ja eesmärgi saavutamine on sinu jaoks kompromissitu, siis ei loe miski muu. Ohverdused ei tekita mingeid küsimusi. Vabandusi pole olemas. Teed mida iganes, et sihile jõuda. Kõik. Nii rakendavad mõned edukaimad inimesed hirmu oma elus. Selle asemel, et lasta hirmul endale naha alla pugeda ja unistustest elu välja imeda, usuvad nad, et tõeliselt hirmutav on hoopis hind, mida nad maksavad, kui jätavad oma eesmärkidele ja visioonidele pühendamata iga viimse kui energiapiisa. Nad teavad, kui hirmus on elada elu, milles on lepitud vähemaga ja tehtud kompromisse sellelt, mida tegelikult tõeliselt taheti.

Kuidas sellist mõtteviisi ja lähenemist omaks võtta? Kuidas elada nii, et hirmust saaks su liitlane ja mitte vaenlane? Siin on 5 nõuannet, et lõpetada hirmu valitsemine sinu õnne üle ja hakata laskma sel sinu kasuks töötada:

1. Tee kindlaks, kas su eesmärk on kompromissitu

Küsi endalt, mida see sulle maksma läheks, kui sa ei saaks hirmust võitu. See aitab sul aru saada, kas teatud sihini jõudmine on miski, mis peab või peaks juhtuma. Kõlab segaselt? Proovi kujutada ennast 80 aastasena oma elu lõpule lähenemas. Istud kiiktoolis ja mõtled kõige kogetu üle. Vaata tagasi nii, nagu sa ei oleks saavutanud eesmärke, mida praegusel hetkel soovid. Kuidas on see su eluteed mõjutanud? Mida sa kahetsed? Millele sa soovid, et oleksid rohkem aega pühendanud? Mida sa oleksid tahtnud proovida? Kas tunned kurbust? Kas sa juurdled, mis oleks võinud olla, kui…?  

2. Tuvasta vabandused

Oma lootusi, soove ja unistusi on lihtne kõrvale lükata. Leiame vabandusi: mul ei ole piisavalt aega, raha vm ressursse, mul on pere, olen liiga hõivatud. Hakkame nende vabanduste taha peitu pugema, sest need lohutavad meid ja on turvalised. Kuid vabandused toovad ka su tagasi punkti, millest alustasid. Tuleta seda meelde järgmisel korral, kui mõni vabandus su peast läbi käib. Saades teadlikumaks oma aju kalduvusest kasutada vabandusi endalt vastutuse ära veeretamiseks, muutud osavamaks nende vaigistamises.

3. Omanda kasvu mõtteviis

Tihti lastakse oma soovidel minna, kuna usutakse, et eesmärgi saavutamine käib üle jõu. Edukaimad inimesed rakendavad aga kasvu mõtteviisi. Nad ei pea oma võimeid fikseerituks, vaid hoopis arenevateks. Ja kui tuleb ette mõni tagasilöök, siis pingutavad nad lihtsalt rohkem. Nad valivad uue strateegia. Nad jätkavad lahenduse otsimist.   

4. Valu annab väärtuslikku tagasisidet

Kõige valulikumad kogemused aitavad täpsustada seda, mida sa elult soovid ja mida mitte. Ebaõnnestumine, pettumine, ummikud – kõike saab võtta kui tagasisidet ja öelda: “See ei toiminud. Aga mida ma tegelikult üldse tahan?” Pea meeles, et oleme loodud kohemisvõimelisteks. Teadvusta seda jõudu ja kasuta igat kogemust tööriistana, mis aitab sul rohkem enda kohta õppida ning aru saada, mis on sulle elus oluline.

5. Tea, et ebaõnnestumine on vältimatu

Sa koged läbikukkumist. See on lihtsalt osa protsessist. Iga edukas inimene võib seda kinnitada. Kuid ebaõnnestumine pakub õppetunde ja aitab korrigeerida seniseid valesid lähenemisi probleemile. Ei ole mõjuvamat õpetajat kui läbikukkumise kibedus ega paremat vastupidavuse testijat kui tagasilükatud saamine. Kasutades neid kogemusi aga informatsioonina ning kohandades oma strateegiat ja lähenemist järgmiseks korraks, omandad eelise, mida kellelgi teisel ei ole.

Allikas: www.tonyrobbins.com

 

Praktilisi nõuandeid, mida koheselt oma ellu rakendada, saad ka oktoobris toimuvalt ürituselt:

Wealth Forum Women – ainult 1000 naisele!