Kontrolli saavutamiseks teadvusta ja õpi juhtima oma seisundit

28/12/2014

“All emotions are pure which gather you and lift you up; that emotion is impure which seizes only one side of your being and so distorts you.” – Rainer Maria Rilke

pilt

Millest tulevad meie soovid? Miks seame endale konkreetseid eesmärke? Kõik taandub sellele, et me tahame saavutada tulemusi, mis tekitaks meis soovitud tundeid, emotsioone või seisundeid.  Emotsioonid ei ole midagi muud kui biokeemilised keeristormid meie ajus, kuid me oleme võimelised neid igal ajahetkel ise esile kutsuma! Esmalt peame aga õppima neid teadlikult kontrollima, et me ei elaks pidevalt vaid reageerides.

Seisundit võib defineerida kui miljonite neuroloogiliste protsesside summat. Need protsessid on seotud meie kogemustega. Enamik seisundeid kerkivad esile ilma meiepoolse teadliku suunamiseta: näeme midagi ja tunneme või käitume automaatselt sellele vastavalt. Hästi või halvasti toimimine sealjuures ei sõltu meie oskustest, vaid just selle hetke keha ja vaimu seisundist. Tundub, nagu oleksime pidevalt vaid oma tunnete meelevallas ja seega abitud? Kindlasti mitte. Võtame siinkohal eesmärgiks oma seisundit igas olukorras paremuse poole mõjutama õppida.

Kuidas panna tundma end hästi, kui meil on halb tuju või kui me isegi ei taha end mingil hetkel hästi tunda? Tea, et seda on võimalik teha silmapilkselt, kasutades oma keha tööriistana. Edu võtmeks on liikumismustrid, mis loovad enesekindluse, tugevuse, painduvuse, sisemise jõu ja õnnetunde. Tõsta rõõmus meel, pöörasus ja mängulisus oma uuteks prioriteetideks. Eelda alati head enesetunnet. Sul ei pea selleks olema põhjus – sa oled elus ja juba seepärast on sul täielik õigus end hästi tunda!

Millele keskendume, saab meie reaalsuseks, nii on ka seisundi puhul. Meie fookus määrab selle, kas näeme oma reaalsust ilusa või inetuna, kas tunneme rõõmu või kurvastame. Tihti juhtub, et fookust muutes ei muutu kohe seisund, vaid kaasneb teatav viivitus nende kahe vahel. Seda enam on aga põhjust leida kiirelt üles see, mis on tõeliselt väärt keskendumist, ja mitte oodata oma probleemide lahendamisega.

Esimene oluline oskus sel teel on võime muuta oma seisundit koheselt, hoolimata keskkonnast ja sellest, kui hirmul või masendunud sa antud hetkel oled.

Teine oskus on võime muuta oma seisundit pidevalt ühes samas keskkonnas, nt sellises, milles oled end ebamugavalt tundnud. Tegele sellega teadlikult, kuni enesekindlus kasvab, ebamugavus kaob ja märkad, et suudad sellist kohanemist üle kanda igasse situatsiooni.

Kolmas oskus on oma füsioloogiat ja keskendumisvõimet kasutades luua harjumuslikud mustrid, mis tagavad sulle alati ja igas olukorras suurepärase enesetunde, ilma sellele teadlikult mõtlemata.

Neljas samm läheb juba sinust kaugemale – õpeta teisi inimesi samuti silmapilkselt seisundit muutma ja seda oskust kogu elu rakendama.

Kuigi on oluline teadvustada kõiki emotsioone, mis meis loomulikult esile kerkivad, on ju lohutav teada, et saame neid pea alati ise kontrollida ja sellega enesetunnet suunata? Võta välja märkmik ja kirjuta üles kõik, mida teed täna, et muuta seda, kuidas ennast tunned, paremuse poole. Lisa juurde kõikvõimalikke ideid, mis praegu ja edaspidi pähe tulevad. Tekita nimekirjas olevate tegevuste elluviimisel regulaarsus – planeeri need naudingud igasse päeva!

Soovitused on kokku pandud Anthony Robbinsi raamatu „Awaken the Giant Within. How to Take Immediate Control of Your Mental, Emotional, Physical and Financial Destiny!“ põhjal.