Eric Edmeades Better You seminaril

19/11/2019

“Jumal tänatud, et ma jäin kodutuks talvel, sest kui ma oleksin olnud kodutu suvel, oleksin sellega ilmselt ära harjunud ning ma poleks hakanud olukorrast väljapääsu otsima.”

Nii rääkis Better You publiku südamed võitnud kanadalane Eric Edmeades, kelle esinemise peamine sõnum oli, et sinu õnnetunne ning tulevikuootused sõltuvad sellest, millise tähenduse sa olukordadele annad. “Ära soovi, et elu oleks kergem – soovi, et sa ise oleksid nutikam ja tugevam!”, lisas Edmeades.

Ericu esinemine oli tõeliselt lõbus ja kaasahaarav ning naelutas kogu publiku end kuulama.

Veel mõningaid mõtteid, mis mulle Ericu esinemisest kõlama jäid:

  • Kui sa teed pika aja jooksul pidevalt väikeseid muudatusi, siis need väikesed muudatused hakkavad pikapeale kuhjuma ja avaldavad lõpuks väga suurt mõju. Polegi oluline, et sa teeksid oma elus korraga väga suuri muutusi, sest liiga suured ümberkorraldused ei jää tavaliselt püsima.
  • Sinu uskumused mõjutavad seda, kuidas sa maailma tajud. Selleks, et muuta seda, mida sa näed, tasuks oma uskumusi korrigeerida. Isegi, kui sa suudad uskuda endasse kasvõi 1% võrra rohkem, omab see su elukäigule väga suurt mõju!
  • Elukvaliteet sõltub suuresti sellest, kuidas sa igas ajahetkes olukordadega toime tuled. 
  • Me reageerime väikestele probleemidele üle, justkui see oleks mingi suur hädaoht, sest meie närvisüsteem ei ole ühiskonna arengule veel järgi jõudnud.
  • Sa võid tervendada ükskõik mida, kui muudad ära need tähendused, mille sa olukordadele annad.
  • Sündmuse ja reaktsiooni vahel on väike vahe. Selles ajavahemikus peitub vabadus ise oma reaktsiooni valida, selle asemel, et lihtsalt reageerida.
  • Kui sa tõesti soovid ennast paremini tunda ja olla õnnelikum, siis pööra suurt tähelepanu oma tervisele – hinga sügavalt, mediteeri, joo palju vett, maga piisavalt, söö kvaliteetset toitu (hooajalised puu- ja köögiviljad, pähklid, head rasvad) ning liiguta palju. Sa saad elu jooksul kasutada ainult ühte keha – nii et hoolitse selle eest!
  • Järgmine kord, kui midagi väljakutsuvat juhtub, ütle: “Imeline! Milline suurepärane võimalus areneda!”.
  • Sinu kehakeemiat mõjutavad nii füsioloogia kui ka psühholoogia. Kui sa annad olukorrale mingi tähenduse, siis sellega annad sa hinnangu, kas see olukord on hea või halb.
    Kui keskendud minevikus juhtunud “halbadele” asjadele, siis see hakkab mõjutama seda, kuidas sa näed ka käesolevat hetke.
  • Kui sa teed ennast pidevalt ohvriks, siis muutud teiste jaoks kergeks märklauaks.
  • Kui sul on mineviku suhtes süütunne, viha, kibestumine ja vimm, siis oled sa ka tuleviku suhtes kartlik, ärev ja ebakindel.
  • Kui sa oled mineviku suhtes tänulik, aktsepteeriv ning mõistev, siis tundub ka tulevik lootustandev ja helge.
  • Väga tähtis on enda mineviku haavad terveks ravida, sest siis paraneb ka ootus tuleviku suhtes.
  • Selleks, et tähendust muuta, tasub endalt küsida näiteks selliseid küsimusi:

– “Mis oli selles olukorras head?”
– “Mille suhtes on see hea võimalus?”
– “Mida ma sellest õppisin?”
– “Mida olen ma tänu sellele saavutanud?”

  • Sa ei suuda olevikku hinnata, kui sa ei suuda hinnata seda positiivset, mis mineviku raskustega kaasa tuli.
  • Kui keegi käitub olukorras ebaadekvaatselt, siis kutsu sinna olukorda keegi, keda see inimene austab ning tema ebaadekvaatsus kaob.
  • Ära soovi, et su elu oleks lihtsam – soovi, et sa ise oleksid tugevam!
  • Mida kergem on sind solvata, seda kergem on sind kontrollida.
  • Vaata neid olukordi, mis sind käivitavad, ja ürita enne reageerimist sisestada sinna olukorda teadlikkust, et enda reaktsiooni ise valida, mitte lihtsalt reageerida.
  • Kui sa otsustad ise, kuidas reageerida, siis kogu sinu elu sellel hetkel muutub. 
  • Mõtle õhtuti enne magaminekut asjadele, mida sul on hea meel järgmisel päeval teha ja ärkamine muutub oluliselt lihtsamaks!
  • Kui sa vajad millegi tegemiseks motivatsiooni, siis järelikult ei taha sa seda asja tegelikult teha! Leia need asjad, mida sa tahad teha ja motivatsioon tuleb iseenesest. Leia endale sütitav visioon ja eesmärgid ning need motiveerivad sind ise. Ühtlasi hinda ka seda, mida praeguseks juba saavutanud oled! Mineviku edu on vägagi motiveeriv!
  • Viga muutub veaks alles siis, kui sa seda kordad.
  • Kui sa ei suuda otsustada, siis mõtle pikemale ajaperioodile. “Kui ma olen 60, siis kas mulle meeldiks, et seda tegin?”
  • Meil kõigil on mingid kindlad vajadused, mida on vaja iga hinna eest rahuldada. Kui sa ei vali neid rahuldada positiivsel moel, siis hakkad sa seda tegema negatiivsel moel

Ericuga 12. detsembril tasuta webinar oma parima aasta loomise teemal - registreeru siin

Autor: Argo Luigas