5 viisi, kuidas ettevõtjad enesele teadmata aega raiskavad

09/11/2015

Aeg

Kas leiad end tihti olukorrast, kus inbox’is vaatab vastu suur hulk lugemata e-kirju ja tundub, et sa ei jõua ühegi asjaga korralikult tegeleda?

Kui tunned, et isegi lihtsad asjatoimetused ei mahu su graafikusse, peaksid oma ajakasutust kriitilise pilguga analüüsima. Millised tegevused on kõige suuremad ajaröövlid ja kuidas neid vältida? Raamatu ’’The Reinventors – How Extraordinary Companies Pursue Radical Continuous Change’’ autori ja tunnustatud esineja Jason Jenningsi sõnul on mitmeid viise, kuidas me ise oma aega raiskame, aga seda endale ei teadvusta.

1. Sa kulutad liiga palju aega oma töötajate õpetamisele

Väike-ettevõtete omanikud kulutavad mõnikord liiga palju aega oma töötajate õpetamisele. Ettevõtte omanikuna pead mõistma, et kui töötaja iseseisvalt oma tööd teha ei suuda, siis pole otstarbekas teda kauem oma firmas hoida. Hoogu pidurdavate inimeste vallandamine tuleb sulle pikemas perspektiivis kasuks.

2. Sa ei suuda asjadest lahti lasta

Jenningsi arvates takistab inimeste produktiivsust see, kui ollakse oma tegevustes liiga kinni. Kui sulle tundub, et käesolev projekt või plaanitav toode ei ole jätkusuutlik, pead suutma lahti lasta ja edasi liikuda. Lisaks võiksid mõista, et sul pole mõtet raisata aega tegevustele, mis sulle ei meeldi või milles sa eriti hea ei ole. Näiteks kui kulutad liiga palju aega raamatupidamisele, sest pead iga mõistet eraldi guugeldama, võiksid aja kokkuhoiu mõttes palgata hoopis professionaali. Nii saad keskenduda sellele, mida oskad ja mis on oluline.

3. Sa lükkad kiireid ülesandeid edasi

Üks tavalisemaid viise, kuidas ettevõtete omanikud aega raiskavad, on lihtsate ja igapäevaste ülesannete tulevikku lükkamine. Näiteks soovitab David Allen, bestselleri ’’Getting Things Done’’ autor, uutele e-kirjadele vastata kohe. Kui lükkad selle tegevuse edasi, raiskad hiljem aega, et soovitav kiri üles leida ja sellesse uuesti süveneda.

4. Sa analüüsid ka kõige väiksemaid asju

David Alleni sõnul ei tasu iga väikest tagasilööki ega ka õnnestumist liiga pikalt analüüsida. Pisidetailidesse kinni jäämise asemel suuna oma tähelepanu ja energia parem suurematele ja pikemaajalisematele eesmärkidele ning projektidele. Leia iga päev ka aega, et keskenduda kasvõi korraks ettevõtte strateegiatesse ja tulevikuplaanidesse, sest edu saavutamiseks pead teadma, kuhu ja miks suundud.

5. Sa kordad oma juttu

Oma klientidega suhtlemine on oluline, kuid erinevate klientide samadele küsimustele vastamine röövib väga palju sinu aega, ütleb Chris Guillebeau, raamatu ’’The $100 Startup: Reinvent the Way You Make a Living, Do What You Love, and Create a New Future’’ autor. Seega oleks mõistlik töötada välja rutiinsed vastused kõige rohkem küsitud küsimustele ja panna need üles näiteks oma kodulehele. Samuti võid välja mõelda stampvastused kõige tihemini saadavatele meilidele, et neid siis vajadusel kiiresti ja kergelt õigesse kohta kopeerida.

Võib-olla ei tundu need ülaltoodud punktid igapäevaselt meeletud ajaröövlid, kuid pannes kokku ajakulu, moodustub märkimisväärne kogus. Proovi ja katseta ning vaata, kas nende punktide järgi tegutsedes saad aega kokku hoida. Tõenäoliselt avastad, et tähtsamate asjade tegemiseks on sul järsku palju rohkem mahti.

 

Autor: Kaisa Lumiste, www.kirjutaja.ee.